class="wrapper post-803 post type-post status-publish format-standard has-post-thumbnail hentry category-kantoor"

Gezamenlijk het kantoor schoonmaken

Het kantoor schoonmaken hoort (helaas) tot de dagelijks, wekelijks en maandelijks terugkomende taken. Samen met alle collega’s zorgt u voor een schoon kantoor. Een schone werkomgeving straalt niet alleen professionaliteit uit, het vormt ook een gezondere omgeving voor de werknemers en verbetert het humeur aanzienlijk. We werken toch allemaal het liefst in een schone omgeving? Zorg daarom dat alle collega’s op de hoogte zijn van het feit dat iedereen moet bijdragen aan een schone werkomgeving en maak afspraken over het schoonmaken van het kantoor.

Kantoor schoonmaken

Kantoor schoonmaken en schoonhouden

Wij hebben veel ervaring met het poetsen en schoonmaken van kantoor en bedrijfspanden. Daarom delen we een aantal handige tips waarmee u en uw collega’s samen kunnen werken naar een schonere werkomgeving!

Takenlijst

Creëer een takenlijst waarop alle schoonmaakactiviteiten staan. Verdeel ze hoe u het overzichtelijk vind. Maak onderscheid in dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse taken en gebruik eventueel een whiteboard zodat kan worden afgestreept wanneer iets gedaan is. Noteer ook de datum erbij, dan is duidelijk wanneer deze klus weer opnieuw gedaan dient te worden. Wanneer iedereen meehelpt met het schoonmaken van het kantoor is de klus zo geklaart, stukje bij beetje! Als iedereen elke dag minstens één taak volbrengt (chloortablet in wc, vaatwasser in- of uitruimen, vochtige doek over de bureaus en toetsenborden, etc.) gaan de werkzaamheden zich nooit ophopen.

Voorraad

Zorg dat er altijd schoonmaakartikelen op voorraad zijn. Hou eventueel een boodschappenlijst bij voor spullen die aan vervanging toe zijn. Denk aan chloortabletten, wc-eend, luchtverfrissers, afwastabletten, vaatdoekjes, handzeep, etc.) Wanneer iets op is wordt de taak telkens uitgesteld, waardoor dingen gaan vervuilen.

Plaats schoonmaakspullen in het zicht

Zet alle wc-schoonmaakartikelen niet weg in een kastje, maar zet ze in de wc hokjes. Als alles binnen bereik staat is het uitnodigender om even een borstel door de wc te halen of om de wc-eend te gebruiken. Wanneer iedereen dit regelmatig even doet zullen de toiletten niet te vies worden.

Kantoorschoonmaak uitbesteden

Naast het feit dat iedereen zijn steentje kan bijdragen in het schoonmaken van het kantoor, is het altijd raadzaam om (een aantal) schoonmaaktaken uit te besteden. Dingen zoals afstoffen (in alle hoeken), stofzuigen, glasbewassing, en dweilen worden vaak overgeslagen. Wanneer er een wekelijkse hulp langskomt die deze taken uitvoert, wordt een schone werkruimte gegarandeerd. Bij Avital hebben wij jarenlange ervaring met het schoonmaken van kantoor en bedrijfsruimtes. Bij interesse kunt u contact opnemen, wij helpen u graag verder!

Categorieën: Kantoor

2 reacties

Jan · 13 november 2018 op 13:51

Bij ons op kantoor zijn we erg netjes en houden we de boel zo schoon. Opdat iedereen meedoet, hebben we ook een takenlijst. Het is inderdaad zo dat hiermee de taken zich niet ophopen. Verder laten we een schoonmaakbedrijf de grovere dingen doen, zoals stofzuigen, dweilen en de bureaus afnemen.

Jan · 20 november 2018 op 10:30

We hebben voor ons kantoor een schoonmaakbedrijf dat de boel schoonmaakt. Echter betekent dit niet dat wij zo maar alles kunnen laten liggen. Daarom zorgen we ervoor dat we onze spullen netjes opbergen en onze rotzooi zelf weggooien. Opdat iedereen wat sneller geneigd is mee te helpen, hebben we de schoonmaakspullen duidelijk in zicht gesteld. Dit is inderdaad een goede tip, want het helpt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *